10. óra: Ellenállás és embermentési akciók

 

  • Kis csoportokban beszéljék meg ("brain storming") a tanulók, hogy milyen lehetőségeik lehettek volna a zsidóknak az ellenállásra és menekülésre? Minden felmerülő lehetőség esetében gondolják át, hogy mik lettek volna az ellenállás vagy menekülés feltételei és mik a nehézségei és kockázatai. A felmerült ellenállási és menekülési lehetőségeket gyűjtsék össze egy csomagolópapíron a feltételekkel és kockázatokkal együtt (három oszlopot rajzoljunk fel a táblára, és a diákok eszerint készítsék el saját táblázatukat is: 1. oszlop: a cselekvés vagy ellenállás módja 2. oszlop: a megvalósítás feltételei 3. oszlop: kockázatok és lehetséges nehézségek).
  • Minden csoport mutassa be a beszélgetés eredményét, írjuk fel a táblára, tegyük lehetővé, hogy újabb szempontok (feltételek vagy kockázatok) is kerüljenek megbeszélésre.
  • 2-3 fős csoportoknak osszuk ki a különböző ellenállási és embermentési akciókról szóló szövegeket (12/I/2, 12/I/3, 12/I/4, 12/II/1, 12/II/2, 12/II/3, 12/II/4, 14/I/4, valamint 12-I-02, 12-I-03, 12-II-01, 12-II-2, 12-II-03 dokumentumok). Kérjük meg a diákokat, hogy az előző feladathoz hasonlóan készítsenek táblázatot a cselekvés vagy ellenállás módjáról, a megvalósítás feltételeiről illetve a kockázatokról és nehézségekről.
  • Minden csoport mutassa be munkáját, egészítsük ki a korábban felrajzolt táblázatot az olvasmányok alapján felmerült újabb cselekvési és ellenállási lehetőségekkel, feltételekkel és nehézségekkel.
   
Jognyilatkozat Linkek Támogatóink degob.hu bphm.hu