|
11. óra: Mit tudott a világ a holokausztról, mit tett és mit nem tett?
1. A cselekvés lehetőségei ma és akkor
- Kis csoportokban beszéljék meg a tanulók, hogy mit tehetünk ma nemzetközi, állami és egyéni szinten, ha jogfosztásról, kegyetlenkedésekről, népirtásról szerzünk tudomást?
- Három oszlopban gyűjtsük össze a lehetőségeket (pl. nemzetközi: nemzetközi tiltakozás, ENSZ határozat, Amnesty International aláírásgyűjtés, stb., állami: államelnök, miniszterelnök nyilatkozata, parlamenti határozat, stb., egyéni: nyilvánosság figyelmének felkeltése, sajtó, média, tüntetés, stb.).
- Alakítsunk ki kisebb csoportokat és mindegyik csoportnak adjunk egy-egy szöveget (10/I/1 szöveg és 10-I-01 képek; 10/I/2; 10/I/3, 10/I/4 és 10-I-04 dokumentumok; 10/I/5; 11/II/1, 11/II/2, 11/II/3, 11/II/4, 11/II/5, 11/II/6).
- Beszéljék meg a csoportban a következő kérdéseket a szövegek alapján:
- Tudtak-e a korabeli emberek a náci népirtásról?
- Volt-e lehetőség a népirtás megállítására?
Minden csoport számoljon be munkájáról!
| |
|