|
5. óra: Náci fajelmélet és antiszemitizmus
Osszuk a diákokat 3 csoportra és a megadott szempontok alapján dolgozzák fel a következő dokumentumokat (15 perc alatt):
1. Hitler és a náci ideológia (13-I-01 dokumentum)
- Hol helyezi el Hitler a zsidókat a társadalomban?
- Mit jelent számára a vér tisztasága?
- Kiknek lehetett vonzó ez az érvelés?
- Kinek az érdekeit szolgálhatta Hitler ideológiája?
- Miben mond ellent Hitler érvelése a zsidó-keresztény értékrendnek és a felvilágosodás elveinek?
2. Árjásítás (13-II-02 dokumentum)
- Kik a beszélgetés szereplői és milyen szerepet töltöttek be náci vezetésben? (Nézzetek utána a Ki kicsodában!)
- Mennyire volt fontos ezeknek az embereknek a véleménye, volt-e hatalmuk keresztül vinni akaratukat?
- Mi történt a "Kristályéjszakán" (nézz utána a fogalomtárban!)?
- Milyen indokkal kötelezték a zsidókat, hogy ők fizessék meg a kárt?
3. Döntés a holokausztról (13-III-01 dokumentum)
- Mit jelent a "zsidókérdés végleges megoldása" a nácik számára?
- "Nagy részük természetes fogyaték útján kétségtelenül ki fog esni" - írja Göring birodalmi marsall - mit ért ezen és miért ezeket a szavakat használja?
- Miért nem szerepel sehol a szövegben szó szerint, hogy a zsidókat meg kell ölni?
A csoportok mutassák be munkájuk eredményét!
| |
|