|
1. óra: A holokauszt témájának bevezetése
1. Mit tudunk már, és mire keresünk választ?
- Ragasszuk fel a tábla melletti falra a "holokauszt" feliratú papírt, majd ragasszunk alá egy nagy csomagolópapírt (úgy hogy később még további két papírnak is maradjon hely) a "mit tudunk már?" felirattal.
- Kérjük meg a diákokat, hogy írjanak minél több gondolatot, ami a holokauszt szóval kapcsolatban eszükbe jut.
- 4-5 fős csoportokban hasonlítsák össze, hogy mit írtak, majd egy-egy ember a csoportokból foglalja össze a csoport munkáját és írja be a csoport által gyűjtött gondolatokat a "mit tudunk már?" feliratú papírra (ha valamit már egy előző csoport beírt, nem szükséges ismét felírni).
- Ismételjük meg az egészet a második, "mire keresünk választ?" kérdéssel.
2. Az elnevezés
- Előkészítés: készítsünk előre annyi kártyát az elnevezésekkel kapcsolatban, ahány diák van a csoportunkban (holokauszt, vészkorszak, soá, népirtás, lásd: Komoróczy Géza: Holocaust. A pernye beleég a bőrünkbe, Osiris, Budapest, 2000. 10-11.old.).
- Mindenkinek adjunk egy kártyát és kérjük meg, hogy olvassák el az azon szereplő definíciót, vagy gondolatot.
- Alakítsunk kis csoportokat azokból, akiknek különböző kártyáik voltak. A csoportok hasonlítsák össze a definíciókat és beszéljék meg, mi lehet az oka annak, hogy különböző emberek más és más elnevezést használnak ugyanarra az eseményre.
- Csoportonként egy-egy ember számoljon be róla, hogy miről beszélgetett a csoport.
| |
|