1. óra: A holokauszt témájának bevezetése

 

1. Mit tudunk már, és mire keresünk választ?

  • Ragasszuk fel a tábla melletti falra a "holokauszt" feliratú papírt, majd ragasszunk alá egy nagy csomagolópapírt (úgy hogy később még további két papírnak is maradjon hely) a "mit tudunk már?" felirattal.
  • Kérjük meg a diákokat, hogy írjanak minél több gondolatot, ami a holokauszt szóval kapcsolatban eszükbe jut.
  • 4-5 fős csoportokban hasonlítsák össze, hogy mit írtak, majd egy-egy ember a csoportokból foglalja össze a csoport munkáját és írja be a csoport által gyűjtött gondolatokat a "mit tudunk már?" feliratú papírra (ha valamit már egy előző csoport beírt, nem szükséges ismét felírni).
  • Ismételjük meg az egészet a második, "mire keresünk választ?" kérdéssel.

 

2. Az elnevezés

  • Előkészítés: készítsünk előre annyi kártyát az elnevezésekkel kapcsolatban, ahány diák van a csoportunkban (holokauszt, vészkorszak, soá, népirtás, lásd: Komoróczy Géza: Holocaust. A pernye beleég a bőrünkbe, Osiris, Budapest, 2000. 10-11.old.).
  • Mindenkinek adjunk egy kártyát és kérjük meg, hogy olvassák el az azon szereplő definíciót, vagy gondolatot.
  • Alakítsunk kis csoportokat azokból, akiknek különböző kártyáik voltak. A csoportok hasonlítsák össze a definíciókat és beszéljék meg, mi lehet az oka annak, hogy különböző emberek más és más elnevezést használnak ugyanarra az eseményre.
  • Csoportonként egy-egy ember számoljon be róla, hogy miről beszélgetett a csoport.
   
Jognyilatkozat Linkek Támogatóink degob.hu bphm.hu